Tapu dairesinde yapılacak alım satım işlemleri için tapuya gitmeden önce bazı hususlara dikkat edilmesi gerekiyor.
Gerekli Evraklarınız Hazır Olarak Gidin
Tüm alıcı ve satıcıların nüfus cüzdanı veya vekâletlerinin aslı,
Tüm alıcı ve satıcıların vesikalık fotoğrafı (satıcılar 1, alıcılar 2 adet),
Zorunlu Deprem Sigortası,
Konutun bağlı bulunduğu belediyeden alınan rayiç bedel,
İlgili konutun tapu aslı (tapular çıkmadı ise istenmez),
Kredi kullanılacaksa banka ipotek evrakları,
Tapu müdürlüklerine yukarıda belirtilen evrakların tamamı ile başvurarak satış işlemi için randevu almanız gerekiyor.
Evi Tapuya Aldığınız Fiyat Üzerinden Beyan Edin
Tapuya satışı bedelinin, gerçek bedelden düşük gösterilmesi alıcı ve satıcının çeşitli cezalara maruz kalmasına neden olabiliyor. Gelir İdaresi incelemesinin sonucunda beyanın eksik olduğunu tespit ederse, eksik beyan edilen tutarın harç bedellerini gecikme faizi ve tespit edilen harç tutarının %25’i oranın vergi ziyaı cezası kesilir. Ayrıca bu durumda kullanılan konut kredisi kadar tapuya satış bedeli beyanında bulunmakta tam olarak yeterli değil. Çünkü Gelir İdaresi dâhil tüm kurumlar konutun %80’ine kredi kullanıldığını göz önüne alıyor.
Ayrıca bu cezaların yanından mevcut yasa gereğince aldığınız evi 5 yıl içerisinde satmanız durumunda, Değer Artış Kazancı Vergisi hesaplaması yapılıyor. Eğer bu süreçte alım sırasında tapuya harç bedelini az ödemek için düşük bir beyanda bulunduysanız, çok yüksek vergi ödemeleri karşı karşıya kalabiliyorsunuz.
Tapu Harcının Nasıl Ödeneceğini Önden Konuşun
Aksine bir anlaşma olmadığı sürece, yasal olarak alıcı ve satıcı tapu harcını ve tapu döner sermaye bedelini yarı yarıya öder. Ancak ülkemizde alıcı ve satıcı arasında bir anlaşma olmasa bile genel uygulama olarak bu masrafları alıcının ödenmesi istenir. Bu durum özellikle satış işlemleri sırasında çeşitli sıkıntılara neden olabiliyor. Bunun için ev fiyatı pazarlığı yapılırken bu masrafların nasıl ödeneceğini netleştirmek doğru bir yol olur. (Hesapkurdu)
ES-SUES HABER